صفحه اصلی > درباره ی مدرسه > اهداف و برنامه ها 
اهداف و برنامه ها

با نام خدا
 

دبیرستان دوره 1 مفید قلهک، در راستای سیاست توسعه و تکمیل مجموعه مدارس مفید در منطقه 3 و همینطور پاسخگویی به خواست داوطلبین تحصیل در این مجموعه در خرداد سال 1392 آغاز به کار کرد.

با توجه به سابقه مجموعه آموزشی مفید و تاکید ویژه بر روی پرورش جنبه های مختلف وجودی انسان(جسمی و حرکتی- روانی- روحی –اجتماعی) مفید قلهک از همان ابتدا تلاش بر این نکته مبذول داشت که دانش آموزان در معرض تجربیات یادگیری متنوع، به دور از استرس و اضطراب مخرب و مهلک قرار گیرند. مهم ترین نکته در تحقق این امر را، می توان پرهیز از ایجاد رقابت و مقایسه و به رسمیت شناختن تفاوت های فردی در مدرسه دانست. ایجاد محیطی با نشاط و شاد و محیطی که در آن یادگیری مبتنی بر انگیزه های درونی است را دنبال کرده و خواهیم کرد.

در تربیت مذهبی، پرهیز از نگاه صرفاً مناسکی به دین از مقولاتی است که در مدرسه مفید قلهک مورد توجه بوده و تقوای در حضور را مقدم برتقوا در پرهیز دانسته و آگاهی بخشیدن و ترغیب دانش آموزان جهت انجام فرائض دینی به دور از اجبار را از ماموریت های خویش می دانیم و در کنار احکام توجه به اخلاق را حائز اهمیت قلمداد می کنیم.

تربیت بدنی و هنر، در برنامه های درسی مدرسه قلهک بسیار مورد توجه بوده و حق انتخاب را در گرایش به این دروس برای دانش آموزان موجه تلقی می کنیم.

رشته های ورزشی شامل: والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، ورزش رزمی و همینطور آموزش شنا در پایه هفتم در کنار رشته های دیگر بوده و در رشته شنا بالغ بر 50 درصد دانش آموزان موفق به اخذ مدرک نجات غریق دانش آموزی از فدراسیون خواهند شد.

رشته هایی که در ساعات هنر به آن ها پرداخته می شودعبارتند از: کار با چوب و معرق، عکاسی، پرورش گل و گیاه، نقاشی و طراحی و تئاتر .

همینطور توجه به رشته نجوم و طراحی بازی ، شگفتیهای زیست شناسی ، برنامه نویسی کامپیوتر از موضوعاتی بوده که در مجمع علمی مدرسه ، دانش آموزان با انتخاب خویش و بر حسب علاقه و استعداد و احراز شرایط حضور در این کلاس ها، امکان شرکت خواهند یافت. در راستای ایجاد فضای تاملی درس فلسفه برای کودکان نیز از برنامه های مدرسه می باشد.

ارزشیابی و رویکرد مدرسه پرهیز از آزمون محوری و نمره محوری است و دانش آموزان در فضای تعاملی و با استفاده از ابزار کارپوشه و یا پورتفولیو و همینطور رشدنامه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

اهمیت موضوع ارزشیابی از آن جهت مورد توجه است چون سیاست های آموزشی و راهبردهای یادگیری و یاددهی را ساخته و بر آن تاثیر گذار است از این رو انتخاب ارزشیابی توصیفی و کیفی و ابزارهای آن که اشاره گردید به مدرسه در ایجاد محیطی با آموزش تامل محور و بدور از رقابت و مقایسه و استرس یاری رسانده و آموزش عمیق را امکان پذیر می سازد.

تمامی موادی که به آن ها اشاره شد تنها بخشی از فعالیت ها در مدرسه را شامل می شود و در حوزه هایی نظیر خانواده، نیروی انسانی ، ارتباطات و فضاهای آموزشی هم مبتنی بر سند مجموعه آموزشی مفید اقدامات و فرآیندهایی وجود دارد که در این مجال نمی گنجد.

موارد اشاره شده همگی در راستای تبدیل مدرسه به محیطی برای زندگی و با نام مدرسه زندگی است.

 

                                                                                                   پایدار باشید

ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
تقویم
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2958
 بازدید امروز : 56
 کل بازدید : 343321
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
 زمان بازدید : 0.3120
کليه حقوق اين پورتال متعلق به مجتمع آموزشی مفید می باشد.